top of page

Záró tárlatvezetés // Természetem puhasága // Erekkel eleven a ház


Záró dupla tárlatvezetés a Godot Kortárs Művészeti Intézet kiállításain január 16-án, kedden, 17 órakor.


A tárlatokon a kiállító művészek vezetik végig a látogatókat.

Gallai Judit Ágnes és Gáspár Annamária: Természetem puhasága


Éles Lóránt: Erekkel eleven a ház


Belépőjegy: 2500,-



,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


Gallai Judit Ágnes és Gáspár Annamária: Természetem puhasága


Gallai Judit Ágnes és Gáspár Annamária kiállítása a tudatalatti legmélyebb zugaiba vezet el, ahol a test és az ösztönök irányítják a világot. Monumentális installációk, technikai sokrétűség és a lágyság mágikus varázsa jellemzik a Godot Kortárs Művészeti Intézetben november 23-án nyíló Természetem puhasága című kiállítást, amely a két művész eddigi legkomplexebb projektje.


Gallai Judit Ágnes és Gáspár Annamária a harmincas művészgeneráció két figyelemreméltó alkotója, akik már évek óta dolgoznak együtt közös tárlatukon. A két meghatározóan sajátos és erőteljes vizuális világgal rendelkező művész olyan témák szimbolikus megjelenítését tűzte ki célul, mint az önreflexió, a gondoskodás, a tudatalatti tartalmakhoz való kapcsolódás, a traumafeldolgozás, önmagunk és emberi kapcsolataink sérülékenységének megélése, az alkalmazkodás és az önmagunkból való teremtés képessége. A művek az önmagunkkal való szembenézésből és a rezilienciából születő kreatív erő megélésére sarkallnak.


A lágyság és érzékenység az elmúlt időszak társadalmi gondolkozásának változása mentén kezdtek pozitív megítélést nyerni, habár a maszkulin elvekre épülő világunkban most sem egyértelmű, hogyan érvényesíthetnénk ezeket a tulajdonságokat. Gallai Judit Ágnes és Gáspár Annamária művészetükben a korábban sokszor gyengének vagy másodlagosnak tartott cselekedetekekben rejlő pozitív erő feltárását tűzték ki célul, mindezt egy szimbolikus ábrázolásmóddal ötvözve, amely az álmok és a víziók látomásos világából merít.


A meghatározóan sajátos és erőteljes vizuális világgal rendelkező alkotók jelentős festészeti munkássággal egyidejűleg kilépnek a térbe, és az anyagkísérletek mellett installációkat, objekteket és textilművészeti alkotásokat készítenek. Több év közös munkájából felépülő monumentális tárlatukon a társadalmi akcionizmus helyett egy önreflexív elmélyülésre hívják a látogatókat, felhívva a figyelmet arra, hogy a közösség helyett az egyén szintjén kell kezdeni a megoldást.



,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


Éles Lóránt: Erekkel eleven a ház


Éles Lóránt a 2022-es Godot Art Expo fődìjasa, a kortárs szobrászat törekvéseinek egyik kiemelkedő hazai képviselője. Művei egyszerre keltik tárgy és műalkotás benyomását, ismert vagy épp beazonosíthatatlan eszközök hatását. A falak mögé és városaink alá rejtett csövek az emberiség elfeledett teremtményeiként térnek vissza szobrain, amelyek egyszerre elzártak és zárnak magukba is valami ismeretlent. A rideg, ipari burok és a bennük rejlő organikus elemek bravúros ötvözése napjaink és jövőnk ellentmondásaira hívja fel a figyelmet. Mi az, ami hátramarad belőlünk? Éles e kérdésre adott válaszlehetőségei épp annyira nem egyértelműek, mint szobrai, melyek egészen közelről vizsgálva, belesve a rések és a nyílások groteszk világába, egy teljesen új dimenziójukat tárják fel. A bizarr, rendhagyó szobrok egyszerre késztetnek közeledésre és bizonytalanítanak el minket. Éles Lóránt a Godot Labor négy emeletén rendezett kiállításán felfelé közlekedve egyre lejjebb jutunk, egészen a föld és a víz mélységi rétegeibe.

Éles Lóránt 2017-ben végzett a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának szobrász szakán. 2020 és 2022 között a Derkovits Gyula Képzőművészeti Ösztöndíj díjazottja volt.



bottom of page