feLugossy László
Lejárt Lemez
Online megnyitó a galéria facebook oldalán: 2021. november 18-án 20 órakor
Bejelentkezik: feLugossy László
Megtekinthető: december 18-ig keddtől péntekig 10 és 14 óra, szombaton 10 és 13 óra között
Részlet a Lejárt Lemez vagyok című manifesztációból:
az ember fokozatosan lejárt lemez lesz és egyszer csak megakad a torkán a masina tűje
vannak dolgok amiket nem akkor talál meg az ember amikor keresi hanem később egy másik alkalommal amikor nem is keresi
Részlet a Lejárt Lemez vagyok című manifesztációból:
Minden, ami operatív az lehet, hogy örökre úgy marad? Már előre látszott, hogy a végtelennel érünk végbe. Dohányzásra kijelölt vesztőhely! Azt mondják, hogy még a légüres térben is lehet egy másik, egy eldugott vákuum. Pályázatból kétséges. Vár az édes módosítás hiánya. Amikor az újdonság is megöregszik. Egy csinos, jó alakú ultralebegés volt a Sapka Múzeum helyettes vezetője. Az alacsony hőmérséklet egy kimagasló férfival kacérkodott. Aztán útra keltünk, hogy a lehetőségek szerint megismerjük az ÚT porát.
feLugossy László a kelet-európai avantgard megkerülhetetlen alakja. Sokszínűsége nem ismer határokat: képzőművész, színész, filmrendező, író, performer és underground zenész egy személyben. 1968-tól 1977-ig efZámbó Istvánnal szervezői a szentendrei szabadtéri kiállításoknak, emellett Szirtes János társaságában akciókat, happeningeket rendeznek. 1972-ben alapítója a szentendrei Vajda Lajos Stúdiónak, melynek művészköréből megalakuló legendás art-rock formáció, az A. E. Bizottság énekese és szövegírója 1979 és 1986 között. 1990-ben Munkácsy-díjat kapott. Pályája kezdetén nagy hatással volt rá Tóth Menyhért festészete. (1986 óta csoportos és egyéni kiállításai rendszeresek.) Kísérletező alkotói processzusát ösztönösség, spontaneitás és természetesség jellemzi. Kollázstechnikát alkalmazva fest, rajzol, fotót applikál, videókat készít, verseket ír. Munkáihoz – a pop art tárgykultúra jegyében – a legkülönfélébb hétköznapi tárgyakat használja fel. Installációin, objektjein, egyedi tárgykollázsain és különböző hordozóanyagra (fa, vászon, szúnyogháló, papír, stb.) felvitt akril/olaj festményein keresztül mindig újszerűségre törekszik. Az egyes művészeti ágakon átívelő, szerteágazó munkássága behatárolhatatlan, korszakokra nem bontható. Művei elválaszthatatlanok egymástól, és egyfajta önálló, független rendszerben működnek. Immanens képi világának alapelemeit a jellegzetes magyar viszonyok ihlették, amikből sajátos filozófiai minőséget teremt. A fejlődésben visszamaradt társadalmak lassú pusztulását megidéző asszociációi cseppet sem tolakodóak, épp ellenkezőleg: ironikus módon megnyerni és befogadni akarnak. Vizuális vonzerejét az élénk színfoltokkal tarkított, jelképekben gazdag ábrázolásmód, és a mögötte megbúvó kíméletlen őszinteség adja. A szabálytalan, olykor felcserélt végtagokkal megformált, rejtélyes női alakjai mintha néma tekintetükkel üzenni akarnának. Az egyes narratív művek meghökkentő élethelyzeteket tárnak fel, melyeknek része a neoprimitivizmust sugárzó groteszk formaiság és a leplezetlen szexualitás körmönfont ötvözete.
Jelen kiállítása a 2000 és 2010 közötti munkáinak válogatását mutatja be, melyek az eddigiekhez hasonló szellemben, a művésztől megszokott formabontó intellektussal készültek.
Comentarios